Κανένας δεν μπορεί να αρνηθεί ότι πλέον το αυτοκίνητο δεν είναι απλά ένα μέσο πολυτέλειας, ούτε χρησιμοποιείται μόνο για μακρινά ταξίδια και μεγάλες αποστάσεις. Το αυτοκίνητο σήμερα είναι αναγκαίο μέσο στην καθημερινότητά μας και έχει γίνει τόσο απαραίτητο στη ζωή μας που είναι αδύνατον να διανοηθούμε τη ζωή μας χωρίς αυτό. Όσο, λοιπόν, η χρήση του και ο ρόλος του στη ζωή μας αυξάνεται, τόσο πιο προσεκτικοί θα πρέπει να είμαστε στη συντήρησή του, κάνοντας συχνούς τακτικούς ελέγχους, ειδικά αν το χρησιμοποιούμε σε καθημερινή βάση, ώστε να είμαστε ασφαλείς όσοι μεταφερόμαστε μ’ αυτό, αλλά και να αποφεύγουμε γενικώς τα απρόβλεπτα και τις δυσάρεστες καταστάσεις. Γιατί, λοιπόν, να μην γνωρίζουμε ορισμένα βασικά πράγματα για το πώς να ελέγχουμε μόνοι μας την κατάστασή του, ώστε να μην μας φαίνονται όλα αυτά…κινέζικα; Ώρα να μάθουμε ορισμένα βασικά πράγματα και να βγούμε από το σκοτάδι!
Όπως είναι γνωστό σε όλους, οι πιο βασικές λειτουργίες του οχήματός μας στηρίζονται στην μπαταρία και τα λιπαντικά της μηχανής (λάδια). Συνήθως, μάλιστα, πολλά μικροπροβλήματα οφείλονται στην κακή κατάσταση ενός από τα δύο, οπότε είναι πολύ σημαντικό να μπορούμε να γνωρίζουμε κάποιες βασικές πληροφορίες για το τι πρέπει να προσέχουμε, τι προβλήματα μπορούν να εμφανιστούν, πώς να ελέγχουμε την κατάστασή τους και πώς να τα αντιμετωπίσουμε.
Όπως είναι γνωστό σε όλους, οι πιο βασικές λειτουργίες του οχήματός μας στηρίζονται στην μπαταρία και τα λιπαντικά της μηχανής (λάδια). Συνήθως, μάλιστα, πολλά μικροπροβλήματα οφείλονται στην κακή κατάσταση ενός από τα δύο, οπότε είναι πολύ σημαντικό να μπορούμε να γνωρίζουμε κάποιες βασικές πληροφορίες για το τι πρέπει να προσέχουμε, τι προβλήματα μπορούν να εμφανιστούν, πώς να ελέγχουμε την κατάστασή τους και πώς να τα αντιμετωπίσουμε.
1. Συσσωρευτής Ηλεκτρικής Ενέργειας (Μπαταρία)
Η μπαταρία του αυτοκινήτου μπορεί να βρίσκεται στο μπροστινό ή πίσω μέρος του οχήματος, ή να υπάρχουν πόλοι και στις δύο πλευρές, για μεγαλύτερη ευκολία σε περίπτωση ανάγκης, και φυσικά είναι κάτι παραπάνω από ένα απλό…κουτί με καλώδια! Μερικά βασικά, αλλά πολύ σημαντικά, στοιχεία που θα πρέπει να γνωρίζουμε για τις μπαταρίες αυτοκινήτου είναι τα εξής:
• Έχουν ονομαστική τάση 12 Volt και σε πλήρη φόρτιση δίνουν τάση 13,2 Volt - 14,4 V, ενώ για να θεωρηθεί ότι είναι σε καλή κατάσταση αρκεί να δίνουν τάση πάνω από 10,6 Volt.
• Η μέτρηση της τάσης γίνεται με ένα πολύμετρο στη θέση μέτρησης συνεχούς ρεύματος.
• Για να έχουμε απολύτως ακριβές αποτέλεσμα θα πρέπει η μπαταρία να έχει παραμείνει εκτός σύνδεσης για μία ολόκληρη ημέρα (24 ώρες), αλλά μπορούμε να έχουμε σαφές αποτέλεσμα ακόμη και κάνοντας μια μέτρηση μετά από 3 ώρες (με το κλειδί στη θέση off).
• Σε περίπτωση πολύ χαμηλών θερμοκρασιών είναι πιθανό να παρουσιάσουν προβλήματα κατά την πρώτη εκκίνηση, δεδομένου ότι το κρύο επηρεάζει τα υγρά της και γι’ αυτό δυσκολεύεται. Για να τα αποφύγουμε, και εάν είμαστε σίγουροι ότι όλο το ηλεκτρικό σύστημα του αυτοκινήτου λειτουργεί σωστά –ώστε η μπαταρία να μην «ξελιγωθεί», μπορούμε να εφαρμόσουμε μερικά κόλπα που θα ζεστάνουν την μπαταρία εύκολα και γρήγορα με χρήση λίγου ρεύματος (π.χ. να αφήσουμε το ραδιόφωνο να παίξει ή τα φώτα του αυτοκινήτου ανοιχτά για λίγα λεπτά, πριν ακόμα βάλουμε μπρος το αυτοκίνητο).
• Η διάρκειας ζωής μιας μπαταρίας εξαρτάται από πολλούς παράγοντες (τύπος αυτοκινήτου, συχνότητα χρήσης, σωστή συντήρηση κλπ.) και κυμαίνεται από 2 έως και 6 χρόνια. Σε κάθε περίπτωση, όμως, θα πρέπει να επιλέγουμε για το αυτοκίνητό μας την μπαταρία που μας συστήνουν οι ειδικοί με βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του οχήματος, και όχι μόνο με βάση την τιμή.
• Ωστόσο μια μπαταρία μπορεί να αχρηστευτεί αν την αφήσουμε για μεγάλο χρονικό διάστημα άδεια ή λίγο φορτισμένη. Επίσης, κατά την απρόσεκτη οδήγηση, οι έντονοι κραδασμοί και η κακομεταχείριση μπορούν να την καταστρέψουν και γι’ αυτό πρέπει να φροντίσουμε να είναι καλά στερεωμένη στο αυτοκίνητο.
2. Λιπαντικά (Λάδια)
Όπως προβλέπεται και από τον Κ.Ο.Κ., αλλά ελάχιστα εφαρμόζεται από τους οδηγούς, η στάθμη των λιπαντικών της μηχανής θα πρέπει να ελέγχεται υποχρεωτικά πριν από κάθε εκκίνηση και χρήση του αυτοκινήτου. Ωστόσο, κάτι τέτοιο είναι απίθανο να συμβεί, ιδίως όταν χρησιμοποιούμε το αυτοκίνητο πολλές φορές μέσα στην ημέρα και για μικρές αποστάσεις. Θα πρέπει, όμως, τουλάχιστον να κάνουμε μόνοι μας τέτοιο έλεγχο ανά τακτά χρονικά διαστήματα και οπωσδήποτε πριν από κάποιο μεγάλο ταξίδι. Για το λόγο αυτό είναι σημαντικό να γνωρίζουμε τις παρακάτω πληροφορίες:
• Όσο η μηχανή είναι ακόμα ζεστή και ενώ το αυτοκίνητο βρίσκεται σε επίπεδη επιφάνεια, ελέγξτε σε ποιο σημείο είναι το αποτύπωμα του λαδιού επάνω στον δείκτη στάθμης. Στα περισσότερα αυτοκίνητα, μάλιστα, προς διευκόλυνση των οδηγών, ο δείκτης έχει χρωματιστή ένδειξη του ελάχιστου και μέγιστου ορίου στάθμης, αλλά ειδικότερες λεπτομέρειες περιλαμβάνονται και στα εγχειρίδια χρήσης των οχημάτων.
• Δεν είναι απαραίτητο να αλλάζετε όλα τα λάδια κάθε φορά, αλλά μπορεί να χρειάζεται απλώς συμπλήρωσή τους.
• Σημαντική είναι και η ποιότητα του λαδιού, την οποία μπορείτε σχετικά εύκολα να ελέγξετε με βάση το χρώμα του. Εάν το λάδι είναι πολύ μαύρο, πρέπει να το αλλάξετε. Εάν είναι σκούρο καφέ, αλλά διαφανές, θα χρειαστεί να το αλλάξετε σύντομα, ενώ εάν είναι ανοιχτό καφέ δεν χρειάζεται αλλαγή.
• Αν παρατηρήσετε ότι κατά την οδήγηση βγαίνει καπνός από την εξάτμιση, αυτό είναι πολύ πιθανό να οφείλεται σε κακή καύση λαδιού. Και πάλι το χρώμα του καπνού είναι σημαντική ένδειξη του τι μπορεί να συμβαίνει. Αν ο καπνός είναι μαύρος, οφείλεται σε καύση καταλοίπων καυσίμου στην εξάτμιση. Αν είναι γαλάζιος σημαίνει ότι καίγεται το λάδι, ενώ αν είναι λευκός ίσως οφείλεται σε διαρροή του ψυκτικού ή του αντιπηκτικού υγρού.
Οι παραπάνω πληροφορίες είναι για να έχετε οι ίδιοι μία γενική εικόνα για τις βασικές αυτές λειτουργίες, σε καμία περίπτωση όμως δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τις γνώσεις, την εμπειρία και την εξειδίκευση των συνεργείων και των τεχνικών.Επίσης σας υπενθυμίζουμε ότι στο κατάστημα μας https://autochaniotakis.gr θα βρείτε όλες τις σύγχρονες μπαταρίες Bosch αλλά και τα λιπαντικά Aral και Castrol σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου